Besviken på kvaliten och min okunskap

Sitter och väntar på att sambon och Rasmus ska komma tillbaka från att hämta någon. jag börjar få riktigt tråkigt, sitter och redigerade bilderna från igår. men fyfan det går verkligen inte få bra bilder utan staiv med skitobjetivet jag har. JA jag klagar på objetivet för det ger så märka bilder. det kan vara dagljjus ute eller som i går solnedgång och jag fotar mesta dels i nikons bildläge P ivlket jag finner smidigast det är mcyket automatiskt efter de instälklningar man har me dkn lätt ändra om man vill.

men men igår va jag ute skulle fota. det va fortfarande ljust ute solen va på väg ner himmlen va rosa & orange men endå hade kameran svårt att ta bilder man såg va saker föreställde jag pilla och jag pilla provade manuellt läga med shutter och hela kittet. men för att få bra ljusa bilder vid den todåpunkten så va jag tvungen att ha lång shutter typ 1-2 sekunder?!?! och det funkar inte uitan stativ bilderna blir skit skakiga och jag blir friustrerad.

usch fyfan vad jag vill ha ett stativ och ett objektiv som tar lite ljusare bilder. men men jag är inget snille på den delen jag förlitar mig på vad alla andra rekomenderar.

får väl leva med vad jag har tills nu. kanske börja spara ihop pengar till ett nice allroundobjektiv. ev ett macro då jag är en sucker för macrobilder.

men men här är en bild från igår (helt manuell focus här också då min AF inte ville hitta en fokuspunkt utan bara surrade fram och tillbaka, dså inte prima någonting. åh vad jag hatar gårdagens bilder :( bleh. har även ljusat upp denna bilden som bara FAN så man skulle se vad det föreställde)


Kommentarer
Läs detta först tack:

- Jag vill inte ha reklam
- Jag vill inte ha spam
- Jag vet att jag har en "fin blogg"
- Jag gör alla mina designer helt själv
- Jag fotar med en Nikon D3000
- Ja, jag bor i Danmark.

Tack för att du repsekterar detta och kommentera gärna
Kärlek



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback